Rejection doesn't hurt, expectation does. Lie doesn't kill, denial does. 'Forget' doesn't heal, 'Forgive' does

Saturday 24 October 2015

Remaja Vs Crush

Yawww whaddupp !! Hi readersss !!

ok... Straight to the point !! *nada serius* hahahaha.. Tahun ni sekolah baru, life baru pstu tipu ah tkde sesiapa yang aku minat kan.. hmmm pls ngaku yang korang pun  ada crush !! Adat lah tu kalau manusia tk boleh lari daripada perasaan sukakan seseorang. Aku manusia biasa dan aku pun crush kat seseorang. Okay, crush ni apa ??

CRUSH ni bermaksud bila kau sukakan seseorang tapi dalam diam. Kiranya mcm one-love-sided gitu ha. Dalam masa yang sama, kau boleh dilabel syok sendiri atau bertepuk sebelah tangan. HAHAHAHHA ok itu menyakitkan. Tapi lain orang, lain cerita. Tak semestinya bila kau crush kat someone, chance engko untuk dia suka kau semula, tipis kan.. TIDAK ... Incase kalau kau berani, kau boleh confess (luahkan) .. hmmm benda ni paling susah kau nak buat melainkan kau cakap "nak confess". Itu senang. Just say C.O.N.F.E.S.S .. haaa yang tu paling mudah. Apa akan jadi pula bila kau dah ready nak berterus- terang kat crush kau tpi lastnya lain pula jadi ?

Aku tau memang menyakitkan kalau yang kau terima ialah REJECTION.. tapi orang cakap "belum cuba, belum tau". Lagi2 bila kau perempuan pastu kau pendam feelings yang mendalam kat lelaki tu pastu kau nak luahkan kat dia perasaan tu. WHATTDAA ??!!! Heh jatuh ah kan martabat kau kalau laki tu cakap "aku tak suka kau" in direct dgn memek muka yg dia mmg benci kau. Tapi, dengan cara tu lah kau takkan berharap walaupun rasanya sakit. Walaupun niat lelaki tu sebenarnya tak nak bagi kau harapan dan suruh move on.. Orr takyah crush sesiapa !! noted..  Kalau kau tetap nak confess dia, just fine ah ! Biasa lah setiap perbuatan mesti berisiko. Termasuk perbuatan paling senang kat dunia contohnya, tidur.  Kalau kau tidur pun berkemungkinan kau akan mimpi syaitonn paling seram *eh hahaha lari tajuk*. Antara expectation yang akan jadi bila kau confess :

1. Kau diterima dengan baik sebab lelaki tu pun suka engkau. ok itu UNTUNG. pastu korang pun berbahagia.. *haha ayat tu geli*
2. Kau kena reject tapi dengan cara yang baik dan dia still layan kau macam kawan lain. Orang camni aku suka sbb dia jenis open- minded pstu dia boleh fikir yang perasaan suka tu lumrah walaupun dia tak suka kau.
3. Kau di FRIENDZONE *wahahaha ini perit*. Dia mula prevent kau, pstu layan kau kasar dan tak nak pandang dan cakap dgn kau lagi. Ni lah yang akan membuatkan kau serik untuk confess lagi. then, kau end up biarkan je perasaan tu hilang dengan sendiri sbb ada bad history.


                                                

3 sebab tu ah aku pendam je perasaan crush tu sampai sekarang. Ye ah aku mana lawa pstu dah cormfirm awal-awal lgi kena reject sobs sobs T.T .. Sesiapa yang pernah confess tu mmg hati kental sebab korang sanggup ambil risiko. Aku pernah rasa nak luahkan kat "dia" sebab aku nak dia tau yang aku suka dia. Dia suka aku atau tak, terpulanglah. Perasaan tak boleh paksa kan. At least aku tau jawapannya. Sebaiknya takyah mengharap ah sbb nanti jiwa engkau juga yang sakit like "heart breaks to pieces" cehh.. Crush ni sometimes boleh jadi benda indah pada awalnya. Tapi lastly,kau akan dissapointed. Agak-agak ada hint yang kau rasa crush kau ni suka kau balik, kau confess ah. Kalau takde, biarkan perasaan tu MEREPUT wkwkwkwk.. Caution : jangan kau abaikan benda penting aka study kau bila kau crush kat seseorang eh ! Better kau approach je dia kalau kau suka dia. Just kawan rapat. huhu habis cerita !!

                                        
                                                       *yang ni paling best hehehe*

Kesimpulannya, pilihan dekat tangan kau. Sama ada let go atau confess :( .... Hmm think properly and act something based on the things you experience . Just simply don't make it complicated or disturb your mind and life. Senang cerita, pergi LANTAK  dgn your feelings -.- and enjoy the life. Take good care yourself and drink enough water sebab sekarang kan jerebu tengah teruk. Jangan sampai engkau tak nampak pulak crush kau sebab jerebu eh HA HA ..Okay byezzz xD

No comments:

Post a Comment